reklama

Vzácna prirodzenosť

Najúžasnejším zážitkom neviem koho, čítala som to v nejakom článku, bolo sledovanie goríl v ich prirodzenom prostredí. Namiesto dovolenky sa ho teda vybral narušiť, aby videl kus nedotknutej prírody a dotkol sa jej. Myslím, že takúto možnosť ponúkajú cestovné kancelárie ako horúcu novinku a tí, čo na to majú, po nej s chuťou skočia. Prirodzenosť afrických krovákov je tiež unikátna a pre bežného smrteľníka by iste bola horúcou atrakciou. Chvalabohu, im sa ju darí udržať takmer bez zásahu vonkajšieho sveta. A čo prirodzenosť súčasných ľudí? Všetka sa nejako stráca. A keď píšem všetka, tak doslova všetka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Nechcem teraz písať ako nejaká ekologická aktivistka, skandujúca zdraviu a prírode prospešné heslá. K tomu som sa vôbec nechcela dostať. Len som sa zamyslela, že takmer všetci sa na niečo hráme. V životných, pracovných i vzťahových rolách. Človek, tvor všeobecný, sa všeobecne chce stať pánom sveta, ovláda vesmír, prírodu, počasie i jeden druhého. Narúša tým prirodzený chod, fungujúci xy rokov a tvári sa, že je to "len" prirodzený pokrok. Myslím, že nie je. Veď o niekoľko rokov bude rarita prirodzené počatie, prirodzený pôrod a prirodzené materské mlieko. To už vlastne rarita je (nech žije sunar a nutrilon!). Viem, že tieto výdobytky všeličo uľahčujú, no i to si vyberá, a eštelen vyberie svoju daň. Všetko máme pod nosom, chceme to rýchlo, najlepšie hneď. Ak to tak nejde, sme nervózni, nevrlí a nadávame na dopravné zápchy, rady pri pokladniach či úradoch. Auto pri hypermarkete parkujeme čo najbližšie ku vchodu, aby sme, nebodaj, nespravili pár krokov naviac. Tie by sa aj tak nevyrovnali námahe a času pri sadení, okopávaní a zbieraní zemiakov, ktoré si nesieme v 5 alebo 15 kg vrecku. Ako fajn sme nakúpili. Zemiaky hnojené dusičnanmi, postrekované a nasiaknuté stimulátormi rastu, aby rýchlo narástli v tescu, bille a podobne:) Ísť makať na rolu je síce stále "také slovenské", ale už len na dedinách, ktoré sú pre štandardného mestského odchovanca rovnakou atrakciou ako tí africkí krováci. Vzácni sú však pre biofanúšikov, ktorí na prirodzene vypestovaných rajčinách idú nechať oči, jazyky aj eurá.Včera som bola na kúpalisku a popri všetkých babských aktivitách typu obzeranie plaviek, porovnávanie veľkosti zadku, pokukovanie po svaloch miestnych fešákov (väčšinu som vyhodnotila ako neprirodzené), som si stihla všimnúť, ako málo dievčat je pri bazéne bez make upu. Nedajbože sa ísť okúpať, keď už len špliechajúce deťúrence im zliepajú tie megamihalnice... Vidieť prirodzene pekné dievča bez kila šminiek, umelých nechtov a značnej vrstvy laku na vlasy je tiež zriedkavý prírodný úkaz. Hoci to robia pre mužov, i tí, vo svojej prirodzenosti, nakoniec uprednostnia neumelú a zdravú, normálne peknú ženu. Vychádzam z toho, čo mi nejeden muž na túto tému povedal. A i z toho, čomu my, ženy, ťažko veríme, no muži to svorne tvrdia - že najkrajšie sme ráno po zobudení. So zlepenými očami, vankúšom odtlačeným na líci, neumytými zubami a vlasmi v mojom prípade úplne VŠADE je to až neskutočné, ale dobre sa to počúva...Lebo je v tom kus prirodzeného citu:) A ten bude, pevne verím, stále na piedestáli ľudstva.Na dovolenke som v záplave časopisov natrafila na skvelú reklamu. Hoci bola na nejaký doplnok stravy (to znamená, že sa telu prirodzene nedodáva dostatok určitej látky a on to nahrádza, ale čo už...), fakt som sa na nej pobavila. A capla by som ju kľudne aj na billboardy. Dve ženské ruky oproti sebe. Na jednej gélové nechty s krásnym dizajnom, ktoré si všimnete aj keď je ruka vo vačku:) Druhá ruka má krásne zdravé prirodzené nechty, čo sa však dá usúdiť len z jedného prsta. Prostredníka:) Víťazné, hoci neslušné gesto, dáva na frak umeline, ktorá sa stala životným štandardom už dievčatám na základnej škole. Choré. Mať svoje nechty skrátka nie je IN. Ale príde na psa mráz a na dotyčné fešandy čas zhodenia pazúrov. Len potom budú musieť zainvestovať do olejčekov a tabletiek na ich spevnenie... Pre dosiahnutie prirodzeného stavu.Neviem, aký je podľa vás ideál muža a ženy. Ale ja si na ňom fyzicky až tak veľmi nezakladám. Myslím, že slovo prirodzenosť, je u mňa na poprednej priečke. Na internete a v ženských magazínoch je milión svalnatých krásavcov, na ktorých sa dobre pozerá, ale či by som takého naozaj chcela, to neviem. Vždy som chcela mať CHLAPA. Vysokého, zavalitého, silného, skrátka ochranársky a starostlivý typ. (Mám ho:)) Veľké bicepsy a tehličky na bruchu, ktoré sú v hojnom počte výsledkom nielen makania vo fitku, ale aj sypania všetkých možných bordelov a steroidov, ja naozaj nemusím. Radšej nech má kilá naviac z praženice z domácich vajec, pečených zemiakov so slaninou a úúúplne obyčajných rezňov. Jasné, že to netreba preháňať, ale... To je pre mňa prirodzený chlap:)Prirodzený chod vzťahov, keď už som pri tých mužoch, dnešná doba taktiež značne potlačila, pozmenila alebo neviem, ako by som to presne vyjadrila. Inovovala? Aktualizovala? Narušila? Ako pre koho. Hoci mnohí by o tom mohli polemizovať a vymenovať pozitíva voľných zväzkov, pre mňa je prirodzené sa v určitom veku usadiť, založiť si rodinu a v pohode zostarnúť s mojím vyvoleným. Tento model však viac funguje vo filmoch ako v realite, a ja v tom dosť často tápam. Priznávam. Ale nechávam tomu prirodzený priebeh:) Snáď normálna rodina ostane základným článkom spoločnosti a bude prirodzene vychovávať deti. A dúfam, že tie budú rozumieť, čo znamená toto dnes vzácne slovo.PS: Nie som zarytou zástankyňou niektorých prirodzených procesov. Normálne si holím nohy a tak:) Tento príspevok vznikol na základe toho, že dnešná spoločnosť tie bežné a normálne veci ruinuje jednu za druhou. Robí z nás hercov, z kupeľní maskérne... A keď nadíde chvíľka, že sme s blízkym človekom osamote, i prirodzený rozhovor je neraz extrémne náročná vec. Ale sme ľudia. A mať kvalitné vzťahy v normálnych podmienkach bude stále našou primárnou, teda prirodzenou potrebou.

Lucia Dianová

Lucia Dianová

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som nenormálne normálna alebo normálne nenormálna baba, ktorá dokáže vnímať život vo všetkých jeho podobách. Niekedy zapadám medzi túto uponáhľanú spoločnosť, inokedy som totálne iná, pretože dokážem vypnúť a len tak hľadieť von oknom a byť vďačná za ten výhľad... A podľa toho budú vyzerať aj moje príspevky:) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu