reklama

Momenty vo flakónoch

Sedím v autobuse plná očakávaní, strachu a sladkej nervozity. Slnko zapadá, je krásny letný večer, ako stvorený pre šestnásťročné dievča idúce na svoje prvé vytúžené rande. Predchádzali mu dôležité prípravy, dlhé vlasy mi prievan z okna priliepal o lesk na perách a víril okolo mňa obláčik romantickej levanduľovo-kvetinovej voňavky. Mala som ju z avonu a cítila som sa ako femme fatale z filmov či kníh. Teraz sedím doma na gauči, zatváram oči a pokúšam sa oživiť tú vôňu. Opäť som v tom autobuse, pole pri ceste brázdi kombajn a víri obláčik prachu, v šoférovom rádiu hrá Dido a ja tŕpnem, či už dotyčnému chlapcovi skončil tréning a či ma príde počkať...:) Neprišiel a čakala som ho pred štadiónom ja. Sedela som na lavičke, slnko práve zapadlo a keď vybehol zo sprchy v čvachtajúcich šľapkách a dal mi prvú letmú pusu, bola som najšťastnejšia na svete.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Dnes ma chytila upratovacia mánia, tak som vyzametala takmer celý byt a dokonca si utrela prach v izbe. Už chápem, prečo má mamina radšej nezapratané poličky a nejako nemá zmysel pre drobné dekorácie. Ja som však typický zberateľ, milujem anjelikov a drobnosti archivujem doslova všade. Malej poličke s voňavkami som sa pri utieraní venovala asi desať minút. Ako správna žena ich mám rozpoužívaných viacero, na každú príležitosť inú. A ďalšia vec - voňaviek nikdy nie je dosť!:) Skladujem aj prázdne flakóny s kvapkou obsahu na dne. Muži prevrátia oči, mamina pokrúti hlavou a ja?:) Ja si občas nejaký otvorím, zavriem oči a ponorím sa do času, keď sme s danou vôňou boli jedno telo... Mám rada prekvapenia, no rovnako sa teším i z darčekov, o ktorých vopred viem. Tie Vianoce boli naozaj štedré. Mala som až výčitky svedomia, koľko peňazí za ne mamina dala a že toľko vecí od nej si vôbec nezaslúžim. Sama som si vybrala dva krásne pulóvre, ktoré nosím dodnes. Tešila som sa ako malá. Tá radosť je najhorúcejšia, keď už si každý nájde svoj večerný kútik, pozerajú sa rozprávky a ja, v novom šate, rozkladám v kúpeľni všetku novú kozmetiku. Na polnočnú omšu som kráčala šťastná, spokojná, vďačná a...voňavá. Dostala som totiž i nádhernú voňavku. Stále si z nej šetrím posledné mililitre. Cítim v nich vtedajšie Vianoce, maminu a neskutočnú vďaku... Ako študentky sme s kamoškou brázdili obchody jedna radosť. Samozrejme, tie lacné alebo tie, v ktorých bola nejaká výhodná akcia. 1+1 zadarmo? To sme si nemohli nechať ujsť a z drogérie sme vychádzali opäť spokojné a vyvoňané. Bol teplý štvrtok, leto už klopalo na dvere a náš nitriansky privát pomaly utíchol. Každý sa odobral svojím smerom domov na víkend, ja s novým úlovkom. Hocikedy si vôňu vybavím, stojím v malej tmavej chodbe pred zrkadlom, ako obvykle sa ponáhľam, lebo nestíhame do školy. Na lesk na pery a voňavku je však čas vždy:) Otváram dvere na chalanskej izbe, aby som ich pozdravila a trošku vône im vpustila i do ich "chlievika":D, v chvate beriem kabelku a šprintujem na mestskú... Jednu z mojich najstarších a najobľúbenejších vôní som si nedávno objednala opäť. Znovu sa zo mňa stala stredoškoláčka v čiernom kabáte a v ružovom šále, do ktorého som sa vedela zamotať až po nos. Ponáhľam sa na autobus, ktorý mi dosť často uteká, ale navoňať sa v tomto behu stíham vždy...:) Nervozitu, vône a emócie ako na prvom rande mám v žalúdku, nose a srdci rovnako ako minulý rok, keď otvorím malý zelený flakón. Mám na sebe letné šaty á la telenovela a béžové sandálky, ktoré som si práve zošuchla z nôh. S dnes už priateľom sedíme pred výstaviskom v Nitre na stožiaroch pre zástavy, slnko zapadá, v pozadí spieva Robo Kazík a nám je najlepšie na svete...:) Čitateľky možno majú podobné voňavé príbehy, čitatelia tomu možno rozumieť nebudú. Ja som si však písaním tohto príspevku spríjemnila a prevoňala už chladný jesenný deň. Moja zbierka voňavých fľaštičiek je pre mňa takým malým albumom, ktorého momentky nevidím, ale cítim. Hocikedy, keď sa rozhodujem, na akú vôňu mám chuť alebo len jednoducho utieram prach na poličke...:)

Lucia Dianová

Lucia Dianová

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som nenormálne normálna alebo normálne nenormálna baba, ktorá dokáže vnímať život vo všetkých jeho podobách. Niekedy zapadám medzi túto uponáhľanú spoločnosť, inokedy som totálne iná, pretože dokážem vypnúť a len tak hľadieť von oknom a byť vďačná za ten výhľad... A podľa toho budú vyzerať aj moje príspevky:) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu