reklama

Kríza "štvrtinového" veku

Keď som bola malá, ale i väčšia, v dvadsiatich piatich rokoch som bola zamilovaná do manžela,zamestnaná, plánujúca materskú dovolenku, každý deň kráčajúca z fajn práce s kabelkou na pleci a s plnou igelitkou. Aby som pripravila večeru, obed a tak. Bývali sme neďaleko našich a chodili sme k nim v nedeľu na obed. Dnes mám dvadsaťpäť a situácia je trošku komplikovanejšia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Dôvod? Tých by človek vedel menovať... Okrem ekonomických, hospodárskych, finančných či osobných, vraj trpím tzv. krízou štvrtinového veku:) Takže v dnešnej dobe už neprináša krízu len menopauza, návaly tepla a úzkosti u žien alebo druhá puberta u mužov:))) Som mladá, celkom vitálna, snáď aj šikovná /nechcem sa chváliť, mám skôr opačný problém/, v produktívnom veku. A mám krízu!!! Je to celkom vtipné, ale pravdivé. Keď si tak všetko zosumarizujem, je to naozaj tak. Často mám pocit, že som medzi mlynskými kameňmi. Mám všetko pred sebou, chuť aj povaha ma ženú vpred, mám pocit, že sa mi môžu otvoriť všetky dvere sveta. Ale zároveň je toľko bŕzd, resp. prekážok, ktoré ma spomaľujú. Schválne som nenapísala, že ma zastavujú. Znamenalo by to, že sa vopred vzdávam a to nechcem. Ani vopred, ani sa vzdávať, keď som ešte ani nezačala. Som v akomsi medzištádiu, keď si to upratujem v hlave a hľadám, čo naozaj chcem. Je to presne to, čuduj sa svete, čo sa nedá skĺbiť dokopy, veď čítajte:„Keď chce napríklad niekto vytvoriť rodinu s kvalitnými rodinnými vzťahmi, aj mať hviezdnu kariéru a súčasne potrebuje voľnosť, veľa koníčkov a pocit nezávislosti, je to nezlučiteľné a odsúdené na neúspech. Vtedy treba robiť kompromisy a stanoviť priority, niečo niečomu obetovať“(Čítajte viac: http://zena.sme.sk/c/6152020/kriza-mladych-prichadza-v-dvadsatpatke.html#ixzz2HJ0d4QTt). A mne je jasné, že si treba určiť priority. Uznajte však, že i rodina, ktorá je u mňa na prvom mieste, potrebuje isté veci plynúce z kariéry, pocitu sebarealizácie a vnútornej vyrovnanosti. Kariéra je sen asi všetkých mladých ľudí, realita sa však podobá na vďačnosť za akékoľvek miesto, len nie v čakárni úradu práce. Ak človek chce rodinu, musí bývať. Ak je z klasickej slovenskej rodiny, je odkázaný na hypotéku, čiže vďačný i za tú spomínanú akúkoľvek prácu. A kariéra je v dvadsaťpäťke fuč... Hoci občas prepadávam pocitu, že je to v dnešnej dobe naozaj ťažké, nechcem byť taká pochmúrna a vopred si zväzovať ruky. V jednej fakt super knihe a hlavne v mojich milovaných som našla motiváciu a verím, že onedlho zo mňa bude tá žena z mojich detských predstáv:) Hoci to už asi tento rok nestihnem. Kríza-nekríza, nejako bolo, nejako bude. Aj cieľavedomosť a priebojnosť musia trošku ustúpiť skromnosti a pokore, aby boli sily vyrovnané. A potom aj tá "štvrtinovoveková" kríza pominie. Snáď:)

Lucia Dianová

Lucia Dianová

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som nenormálne normálna alebo normálne nenormálna baba, ktorá dokáže vnímať život vo všetkých jeho podobách. Niekedy zapadám medzi túto uponáhľanú spoločnosť, inokedy som totálne iná, pretože dokážem vypnúť a len tak hľadieť von oknom a byť vďačná za ten výhľad... A podľa toho budú vyzerať aj moje príspevky:) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu